Skabelon til rykkerbrevhvis dine kunder ikke betaler

Har din kunde ikke betalt til tiden? Som medlem af Lederne Virksom kan du downloade vores skabelon til at lave et rykkerbrev.

Hvis en kunde ikke har betalt en faktura fra dig, skal du reagere med det samme, så du undgår at miste din indtægt. Har din kunde ikke betalt efter en venlig påmindelse, skal du sende et rykkerbrev. Det er typisk 7-10 dage efter din fakturas forfaldsdato.

Vi har lavet en skabelon, du kan bruge, hvis du får behov for at sende rykkerbreve til dine kunder. Du er også altid velkommen til at kontakte os for at få rådgivning om din konkrete situation.

Har du brug for sparring?

Kontakt os

Har du brug for hjælp til at udarbejde et rykkerbrev? Som medlem af Lederne Virksom får du målrettet rådgivning, så du sikrer din virksomhed bedst muligt.

32 83 01 10
Mandag - Fredag
8.00-16.00
Skriver_p_blok_feature_576x324

Vi kan hjælpe dig med inkasso

Som selvstændig er du afhængig af, at dine kunder betaler dine fakturaer. Betaler kunden stadig ikke efter flere rykkere, kan du køre en inkassosag.

Vi guider dig igennem, hvordan du håndterer manglende betaling og laver en inkassosag.

En kvinde scroller på sin mobil

Få juridiske skabeloner til din virksomhed

Som selvstændig kan der være mange ting at holde styr på. Vi har derfor samlet de vigtigste juridiske skabeloner og dokumenter, som du kan få brug for i din virksomhed. Du kan bl.a. finde inspiration til kontrakter, vedtægter og diverse skriftlige aftaler.