Hvis en kunde ikke har betalt en faktura fra dig, skal du reagere med det samme, så du undgår at miste din indtægt. Har din kunde ikke betalt efter en venlig påmindelse, skal du sende et rykkerbrev. Det er typisk 7-10 dage efter din fakturas forfaldsdato.
Vi har lavet en skabelon, du kan bruge, hvis du får behov for at sende rykkerbreve til dine kunder. Du er også altid velkommen til at kontakte os for at få rådgivning om din konkrete situation.
Skabelon til rykkerbrevhvis dine kunder ikke betaler
Har din kunde ikke betalt til tiden? Som medlem af Lederne Virksom kan du downloade vores skabelon til at lave et rykkerbrev.

Vi kan hjælpe dig med inkasso
Som selvstændig er du afhængig af, at dine kunder betaler dine fakturaer. Betaler kunden stadig ikke efter flere rykkere, kan du køre en inkassosag.
Vi guider dig igennem, hvordan du håndterer manglende betaling og laver en inkassosag.

Få juridiske skabeloner til din virksomhed
Som selvstændig kan der være mange ting at holde styr på. Vi har derfor samlet de vigtigste juridiske skabeloner og dokumenter, som du kan få brug for i din virksomhed. Du kan bl.a. finde inspiration til kontrakter, vedtægter og diverse skriftlige aftaler.