Human resources i Sydøstjylland og Fyn

Netværket arbejder med spændende problemstillinger inden for human resources gennem dialog, sparring, idé- og erfaringsudveksling.

Sted

Mødefrekvens

5 møder årligt

3 møder i første halvår og 2 i andet halvår.

Mødetidspunkt er fra kl. 17.00-20.00 og ugedag varierer.

Om netværksgruppen

Netværket består af ledere, selvstændigt erhvervsdrivende og HR-konsulenter både fra den private og offentlige sektor. Netværket er sammensat af ledere på forskellige niveauer og repræsenterer flere forskellige brancher. Vores interessefelt er human ressource og vi deler gerne erfaringer og viden med hinanden.

De temaer, der drøftes i netværket kan f.eks. være:

  • Stresshåndtering
  • Sygefravær
  • Fremtidens arbejdsmarked
  • On-boarding
  • Forandringer i organisationen
  • Sparring ift. konkrete ledelsesmæssige eller HR-problematikker

Dagsorden for møderne er:

  • Dagens tema + oplæg
  • Bordet rundt
  • Sparring på konkrete HR-problemstillinger

Når det er muligt, inviterer vi eksterne oplægsholdere til dagens tema. Tillid og åbenhed er centrale værdier for os.

Om møderne

Vi holder 5 møder årligt – 3 i første halvår og 2 i andet halvår.

Mødetidspunkt er fra kl. 17.00-20.00 og ugedag varierer.

Møderne afholdes hos netværksdeltagernes virksomhed, som ligger fordelt i Sydøstjylland og på Fyn – ingen er dog forpligtet. Man kan godt tage værtsrollen uden at lægge lokaler til. Vi hjælper hinanden.

Vi forventer et stabilt fremmøde af netværkets medlemmer.

Nye medlemmer skal godkendes inden optagelse.

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Familie_laver_mad_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.