På mange danske arbejdspladser har medarbejdere fleksibiliteten til at vælge, om de møder ind på det fysiske kontor eller arbejder på distancen fx hjemmefra eller fra en cafe. Der er en stigende forventning fra medarbejdere om, at de kan tilrettelægge deres arbejdsdag mere frit og selvstændigt – og så er den 4-dags arbejdsuge begyndt at ligge højt på ønskelisten.
Den hybride arbejdsplads er et tema ved mus-samtaler, det er et parameter, når vi skal tiltrække og motivere medarbejdere, og det er et greb, vi kan bruge, når vi skal spare på transporttiden, på flyveturene og passe på hinanden og verden omkring os.
Men en hybride arbejdsplads stiller også særlige krav til dig som leder. Du skal kunne navigere i en hverdag, hvor nogle medarbejdere vil være fysisk til stede på kontoret, mens andre arbejder på distancen, og hvor dine medarbejdere i stigende grad har vekslende arbejdstider.
Derfor har vi samlet en række gode råd og værktøjer til dig, der skal lede dine medarbejdere på tværs af tid og sted.