Rekruttering og ansættelse af medarbejdere er for mange ledere en fast - men vigtig - opgave, hvor du har en unik mulighed for at berige dit team med de rette kompetencer.
Vi ved, at diversitet og forskellige holdninger og perspektiver bidrager til trivsel, øget produktivitet, innovation og kvalitet. Og det gavner ikke kun din virksomhed, men også kollegaer, kunder og samarbejdspartnere.
Selvom vi kan være fast besluttet på at ansætte forskellige kompetencer og personligheder, kan vores vanetænkning og forudindtagede holdninger per automatik køre afsted om os. Det kan betyde, at vi ubevidst hæmmer muligheder for at skabe en mangfoldig medarbejderstab, men også går glip af en masse talent.
Det kan du minimere risikoen for, hvis du er bevidst om, hvordan du rekrutterer. Ved at etablere en struktureret og grundig proces, kan du træffe mere bæredygtige beslutninger, øge diversiteten på din arbejdsplads – og ikke mindst gør rekrutteringsprocessen til en god oplevelse for alle parter.
Vi har samlet en række guides og gode råd, som du kan bruge både før, under og efter din rekruttering.