MUS-samtalen trin for trin

Sådan gennemfører du en styrkebaseret MUS-samtale.

MUS-samtalen er en central del af et medarbejderudviklingsforløb, og den bør derfor gennemføres struktureret og velforberedt. Lederne har i samarbejde med Mads Bab, der er ekspert i styrkebaseret ledelse, udviklet et forløb for dig, der har ansvar for at gennemføre MUS-samtaler med dine medarbejdere.

Trin for trin: Sådan gennemfører du en styrkebaseret udviklingssamtale

Trin 1

Inden MUS-samtalen

Inden samtalen skal både du og din medarbejder vælge et fokus, som strukturerer samtalen om medarbejderens udvikling.

GÅ TIL TRIN 1: INDEN MUS-SAMTALEN
GÅ TIL TRIN 1: INDEN MUS-SAMTALEN
Trin 2

Under MUS-samtalen

Selve samtalen tager udgangspunkt i medarbejderens styrker. Sammen skal I undersøge styrker og udfordringer, aftale kompetenceudvikling og lægge en plan.

GÅ TIL TRIN 2: UNDER MUS-SAMTALEN
GÅ TIL TRIN 2: UNDER MUS-SAMTALEN
Trin 3

Efter MUS-samtalen

I bør følge op på planen i korte opfølgningssamtaler fire og otte måneder efter MUS-samtalen.

GÅ TIL TRIN 3: EFTER MUS-SAMTALEN
GÅ TIL TRIN 3: EFTER MUS-SAMTALEN
Kvinde_mand_kigger_p_laptop_text-image-50_50_576x324

Ledelsesværktøjer til din næste udviklingssamtale

Hent vejledning til leder og medarbejder, samtalehjul, walk-and-talk-kort og udviklingsplanen til din næste MUS-samtale.

Videoguide: MUS-samtaler, der styrker

I videoguiden tager Mads Bab, ekspert i styrkebaseret ledelse, dig igennem forløbet fra forberedelse, afrapportering og opfølgning på den styrkebaserede MUS-samtale

Kurser inden for kommunikation og coaching

Mand_smiler_ved_computer_article-card_576x324

Bevar dig selv

Bliv bedre til at møde pres og udfordringer med positive forventninger og afslappet styrke. Kort sagt: med større robusthed.

Kvinde_smiler_kontor_article-card_576x324

Kommunikation for ledere

På kurset lærer du om at kommunikere klart, målrettet og overbevisende samtidig med, at du skaber en god relation til modtageren.

Kvinde_kigger_vk_article-card_576x324

Konflikthåndtering

Lær at håndtere konflikter i fælleskab, inden de skader arbejdsmiljøet og skaber mistrivsel på arbejdspladsen.