Generel ledelse 13 i Hovedstadsområdet

Netværksmøderne handler primært om emner inden for virksomhedsstrategi og organisation. Vi forventer, at man deltager i mindst halvdelen af årets møder.

Sted

Hovedstadsområdet

Mødefrekvens

6-8 gange om året

Tidspunkt: kl. 17-20

Om netværksgruppen

Vi kalder os selv "Pingogas", og netværksgruppen har til formål at skabe et professionelt, inspirerende og behageligt netværk af ledere fra forskellige virksomheder, som kan udveksle viden og erfaring inden for innovation, produktudvikling, organisation og virksomhedsstrategi. Netværksmøderne vil primært omhandle emner indenfor virksomhedsstrategi og organisation. Der vil blive oprettet en emnebank med emner, som gruppen synes kunne være interessante at diskutere.

Eksempler på emner, der diskuteres i gruppen:

  • Fastholdelse af medarbejdere
  • AI og ledelse
  • Verdensmål 15

Struktur for møderne

  • Præsentation af den virksomhed, der besøges
  • Planlægning af næste møde
  • Bordet rundt
  • Dagens emne
  • Eventuelt

Hvert møde arrangeres på skift af to personer fra gruppen, som har ansvar for lokation, forplejning og agenda. Hvis der er omkostninger til lokation og/eller forplejning, fordeles disse ud på gruppens medlemmer.

Forventninger

  • Medlemmerne af netværksgruppen er underlagt tavshedspligt i forhold til de emner, der diskuteres i gruppen.
  • Der vil være 2-3 gruppeledere, som hver sidder for 12 måneder ad gangen, men kan genvælges. Gruppelederne har ansvar for at koordinere møderne og sikre, at de afholdes efter planen.
  • Vi forventer, at man deltager i cirka 50% af de årlige møder og at evt. afbud meddeles hurtigst muligt.

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Aeldre_dame_drikker_te_text-image-50_50_576x324_Lederhjerne

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.