HR og personaleledelse i Hovedstadsområdet

Netværket er for HR medarbejdere og ledere fra forskellige brancher og niveauer. 

Sted

Storkøbenhavn

Møderne afholdes på skift mellem medlemmerne.

Mødefrekvens

6-8 møder om året

Tidspunktet for møderne varierer mellem morgen (kl. 9-12) eller eftermiddag (kl. 16-19).

Om netværksgruppen

Gruppen er et fortroligt rum, hvor vi deler udfordringer og erfaringer med henblik på at spille hinanden bedre. Netværket er åbent for alle forslag til cases eller emner – for det meste kommer viden og oplæg fra medlemmerne selv, men der er også mulighed for eksterne foredragsholdere.

Med mange forskellige kompetencer og erfaringer i gruppen, er der rig mulighed for sparring enten i gruppen eller separat efter aftale.

Tanken med den store gruppe er at sikre et fremmøde på min. 10 deltagere hver gang, så at vi sikrer et bredt spektrum af personligheder, viden og kompetencer.

Samspillet i gruppen mellem HR ansvarlige samt ledere giver god dynamik og sparring fra flere vinkler.

Temaer som bliver drøftet i gruppen:

  • Onboarding
  • Brug af KPI i HR og generelt
  • HR systemer
  • Udfordringer fra medlemmer
  • Deling af viden som mødeledelse osv.

Forventninger og praktiske informationer

Vi forventer, at medlemmerne af netværket er aktivt deltagende og deltager i mindst 3 møder om året, så man både bidrager, tager ansvar og samtidig får en masse igen.

Tanken med gruppen er, at vi alle tager ansvar. Det er derfor medlemmerne i gruppen, som to og to tager ansvar for et møde og står for indkaldelse, agenda, oplæg mm. Netværkslederne står til rådighed til hjælp og sparring og tager også selv initiativ.

Møderne afholdes på skift mellem medlemmerne, men det er altid i Storkøbenhavn

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Kvinde_griner_med_kaffe_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.