Strategi og organisationsudvikling i Hovedstadsområdet

Netværket mødes om generel diskussion og sparring i gruppen omkring strategi og organisationsudvikling. Medlemmerne af netværket er typisk partnere, linjechefer eller direktører.

Sted

Hovedstadsområdet

Mødefrekvens

5-6 møder årligt

Tidspunkt: Kl. 17.00 til 20.00

Vi skiftes til at lægge hus til hos vores respektive arbejdspladser. Et af møderne er et kortere møde med efterfølgende fælles middag.

Om netværksgruppen

Netværksgruppen består af ledere fra forskellige brancher som produktionsvirksomheder, offentlig forvaltning, IT- og konsulenthuse samt medie og innovationsbureauer. Medlemmerne af netværket er typisk partnere, linjechefer eller på direktørniveau.

Eksempler på temaer, som bliver drøftet i gruppen:

  • Hvordan ’læser’ jeg medarbejdernes forskellighed og lægger en optimal ledelsesstil for den enkelte?
  • Hvor er min egen styrke i min ledelse?
  • Mikrostyring (detaljeret uddelegering) vs. coaching (være en ressource for teamet)
  • Forandringsledelse af sammensatte teams – diversitet og inklusion
  • Hvordan "leder" jeg min egen leder?
  • Hvordan sikrer jeg effektiv og åben kommunikation i ledergruppen?
  • Hvordan udvikler jeg min egen rolle og bidrag til ledergruppen
  • Nye teknologier, som vil få betydning for fremtiden
  • Strategiarbejde for forandring og forretningstransformation
  • Fremtidens kompetencebehov i en digital og foranderlig verden
  • Dilemmaet med at prioritere tid til udviklings-og strategiarbejde, når den daglige drift også skal prioritere

Hvert møde indeholder vidensdeling med konkrete cases fra deltagernes daglige, ledelsesmæssige udfordringer.

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederne

Kvinde_netvker_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.