Lederkvinder i Nordjylland

Netværket har fokus på generelle ledelsestematikker. Vi tager derfor udgangspunkt i medlemmernes egne ledelsesudfordringer og udvikling som kvindelige ledere.

Sted

Nordjylland

Mødefrekvens

6-8 gange om året

Møderne aftales for et år ad gangen i aug/sept måned. Nye medlemmer bliver tilbudt at komme med første gang i marts og i oktober.

Om netværksgruppen

Netværket har fokus på generelle ledelsestematikker. Vi tager derfor udgangspunkt i medlemmernes egne ledelsesudfordringer og udvikling som kvindelige ledere.

Netværket består af kvinder fra mange forskellige brancher i Nordjylland – lige fra selvstændig, privat virksomhed og offentlig virksomhed. Vi har ledere – både med og uden personaleansvar samt konsulenter.

Vi er et netværk, hvor tillid og fortrolighed vægter højt. Det er derudover vigtigt for os, at netværkets medlemmer tager ansvar for møderne ved at deltage og bidrage.

Møderne holdes i netværkets virksomheder og ”værten” står for arrangementet.

Det koster kr. 300 pr halvår at være med i netværket. Pengene går til forplejning, oplægsholdere mv.

Temaer, som har været drøftet i gruppen:

  • Bestyrelsesarbejde, mødeformer
  • Anerkendende ledelse: Hvordan motiverer man sine medarbejdere?
  • Forandringsledelse
  • Situationsbestemt ledelse, mentoring, coaching, forandringsledelse i krisetid
  • Relation til egen chef/hvordan får jeg en god coaching fra min leder?
  • Den vanskelige samtale
  • Distanceledelse
  • Virksomhedsstrategi

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Kolleger-spiser-frokost_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.