Kvinde_mand_moede_content-header_768x384

Generel ledelse 3 på Fyn

Et alsidigt netværk, der er bredt repræsenteret indenfor profession, faglighed, køn, alder og fra både det private og det offentlige.

Om netværksgruppen

Vi tager ofte udgangspunkt i gruppedeltagernes aktuelle ledelsesudfordringer fra dagligdagen, men har samtidig en idébank til gode ledelsesemner/-temaer, så vi altid har gode emner på dagsordenen. Alle gruppens medlemmer har mulighed for at komme med inputs til dagsordenen.

Vi sætter pris på dialog, åbenhed, nysgerrighed og aktivt samspil om dagens drøftelser. Gruppens medlemmer er aktivt deltagende og udviser engagement.

Vi tilstræber at mødes med fem ugers interval og foretrækker fysisk fremmøde. Så vidt det er muligt, vil vi gerne undgå at holde møder online.

Netværkets vigtigste leveregel er fortrolighed. For at kunne åbne op om udfordringer, og få den ønskede sparring, kræver det tillid til, at det der fortælles i netværket, ikke forlader netværket. Al dialog i gruppen foregår derfor med gensidig respekt og forståelse for medlemmernes forskellige holdninger og synspunkter.

Om møderne

Vi mødes typisk hver 5. - 6. uge fra kl. 17-20. Møderne planlægges på skiftende ugedage med skiftende ordstyrer.

Møderne foregår hos de medlemmer af netværket, som har mulighed for at lægge arbejdsplads til. På den måde får vi samtidig set hinandens arbejdspladser, og kan på den måde blive klogere på hinanden og hinandens udfordringer.

Forventninger til medlemmer

Vi forventer, at gruppens medlemmer deltager i 75% af møderne i løbet af året. Ved længerevarende fravær kan man holde pause i en periode ved at informere herom.

Der skal meldes fra ved udeblivelse og gerne så tidligt som muligt. Møder med færre end seks deltagere bliver aflyst eller rykket.

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Kvinde_spiser_aeble_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.