Generel ledelse i Sønderjylland

Netværkets møder tager udgangspunkt i generelle ledelsestematikker. Et netværk kendetegnet af fortrolighed, sparring, engagement og fællesskab.

Sted

Mødefrekvens

Hver måned med undtagelse af juli og august.

Møderne afholdes på Folkehjem i Aabenraa, hvor vi altid bliver bespist med dagens menu. Typisk fra kl. 17:15 –19:30.

Om netværksgruppen

Vi er et netværk kendetegnet af fortrolighed, sparring, engagement og fællesskab.

Gruppens medlemmer har mange forskellige profiler – nogle har direkte ledelsesansvar, nogle har stor ledelseserfaring, mens vi også har yngre spirende ledere, som suger erfaringer til sig.

Medlemmerne kommer fra produktions-, handelsvirksomheder, selvstændige indenfor forskellige fagområder, plejesektoren, m.fl.

Vores møder tager typisk udgangspunkt i et tema, som vi diskuterer ud fra. Vi har f.eks. diskuteret:

  • Stresshåndtering
  • Forskellige personalemæssige problematikker
  • LEAN
  • Betydningen af god ledelse
  • Forskellige typer af netværk – og hvorfor vi deltager i netværk

Gruppens medlemmer har også mulighed for at præsentere gruppen for et personligt fagligt dilemma og få feedback og sparring. Derudover har vi et eller to virksomhedsbesøg årligt.

Om møderne

Vi afholder møde hver måned, med undtagelse af juli og august.

Vi mødes typisk fra kl. 17:15 med mødestart kl. 17:30. Møderne slutter typisk kl. 19:30.

Gruppens ”hjemmebase” er Folkehjem i Aabenraa, hvor vi altid bliver bespist med dagens menu.

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Kvinde_p_vej_ud_med_cykel_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.