Kvinder i ledelse i Syddanmark

Et netværk for kvinder med erhvervserfaring i det private, offentlige og selvstændige regi, der søger udfordringer, sparring og udvikling i ledelse.

Sted

Mødefrekvens

7 møder årligt

Gruppen afholder årligt 5 møder samt en nytårskur og et socialt arrangement. Vi mødes primært i Trekantområdet, men møderne kan også afholdes i medlemmernes virksomheder i hele region Syddanmark.

Om netværksgruppen

Vi er et fagligt netværk for kvinder og bruger hinanden til sparring både til netværksmøderne og ikke mindst i hverdagen. Netværkets medlemmer repræsenterer alle ledelsesniveauer i et bredt udsnit indenfor alle brancher.

Vores møder tager typisk udgangspunkt i et tema, som vi diskuterer ud fra. Temaer, har f.eks. været:

  • Ledelsesdilemmaer
  • Personlig ledelse
  • Ledelsestrends
  • Performance
  • Udviklende medarbejdersamtaler
  • Social selling

Forventninger til gruppens medlemmer

  • Direkte ledelsesansvar (det er vigtigt for en god ledelsesdialog)
  • Mindst 1 års ledelseserfaring

Vi forventer, at netværkets medlemmer har en god, bred erfaring, gerne krydret med en naturlig nysgerrighed for at lære nyt. Vi sætter pris på at være åbne og lytte, men samtidig have et livligt netværk med gode diskussioner.

Om møderne

Vi afholder 7 møder årligt. Nytårskur, et socialt arrangementer og 5 ordinære møder.

  • Januar: Nytårskur – Evaluering af året der gik
  • Feb/apr/jun: Ordinært møde
  • September: 2 dages sommerarrangement (fredag-lørdag)
  • Okt/nov: Ordinært møde

Vi mødes primært i Trekantområdet, men møderne kan også afholdes i medlemmernes virksomheder i hele region Syddanmark. Møderne afholdes på skift mellem mandage, tirsdage, onsdage og torsdage

Inden du søger om optagelse

Inden du søger om optagelse i en netværksgruppe, bør du overveje følgende:

  • Hvad er dit formål med at deltage i en netværksgruppe?
  • Hvad forventer du at få ud af at deltage?
  • Hvad vil du kunne bidrage med?
  • Hvor ofte kan du mødes, og er du villig til at investere den fornødne tid?
  • Er du åben og indstillet på at dele dine problemstillinger med andre?

Sådan bliver du en del af netværket

1

Du søger om medlemskab

Når du har fundet, det netværk, du ønsker at være en del af, søger du om optagelse i netværket via vores ansøgningsformularen.

I din ansøgning skal du oplyse:

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din mail
  • Dit telefonnummer
  • Dit medlemsnummer     
  • Din adresse
  • Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund
  • Din ledelseserfaring
  • Dine ønsker til, hvilket netværk, du vil være en del af – og hvad du vil bidrage med

Bemærk, at det kun er medlemmer af Ledernes Hovedorganisation, som kan blive en del af vores Ledernetværk.

2

Ansøgningen bliver gennemgået af netværkslederen

Alle vores netværk bliver kørt af frivillige netværksledere, der gennemgår din ansøgning med deres netværk. De vil særligt lægge mærke til, om der er et fagligt match i forhold til de deltagerkrav, der er i netværket.

3

Du hører fra os

Du får svar på din ansøgning. Vær opmærksom på, at der kan gå et stykke tid, før du får svar. Vi forsøger altid så vidt muligt at give dig plads i dit ønskede netværk, men der kan være situationer, hvor du ikke får dit ønskede netværk. I de tilfælde forsøger vi at finde et andet, tilsvarende netværk til dig.

Mød netværkslederen

Kvinde_cykler_02_text-image-50_50_576x324

Bliv medlem af Lederne

Som medlem af Lederne er du godt sikret gennem hele dit arbejdsliv og får en række muligheder for tilvalg som f.eks. lønsikring. Det er et medlemskab for dig, der der er leder med eller uden personaleansvar. Du kan melde dig ind online eller over telefonen.

Kvinde_foran_bygning_article-card_992x558
Konference

Kender du din lokalafdeling?

Se aktuelle arrangementer i dit lokalområde, og bliv inspireret af andre ledere.