Selvom coronakrisen har sat dybe spor i samfundsøkonomien, så har krisen også tvunget os til at tænke i nye veje og nye måder at gøre tingene på. Det gælder ikke mindst, når det handler om vores arbejde. Det viser en ny medlemsundersøgelse, som Lederne har lavet blandt 960 ledere.
Her svarer hver anden af de 790 ledere, som har eller har haft hjemmearbejdende medarbejdere under coronakrisen, at deres virksomhed fremadrettet vil gøre mere brug af ugentlige eller lejlighedsvise hjemmearbejdsdage.
- Selvom vi alle havde ønsket af corona-virussen aldrig havde ramt Danmark eller resten af verden, så er det virkelig positivt, at ledere og virksomheder tager de digitale erfaringer, de har gjort sig, med ud af krisen. Den læring, som lederne har gjort sig i forhold til, hvad der virker godt, kan blive et vigtigt element i forhold til at styrke digitaliseringen i dansk erhvervsliv, siger Bodil Nordestgaard Ismiris, der er viceadministrerende direktør i Ledernes Hovedorganisation.